Mamma till Alma, Elly & Elton ❤️

Finally!!

Publicerad 2015-05-18 23:30:29 i

Äntligen har jag tagit mig isäng efter kvällens bestyr! Plockat undan o lagt fram allt till imorgon då det är dagis för fröken igen 😛👍

Hunnit iväg o handlat när kidsen somnat o svängde in hos syster för lite surr!
Som jag haft syster-abstinens under dessa sjukdagar!! ❤️
11 dagar har jag vart hemma med sjuka barn 😰
Äntligen verkar eländet ha gett med sig!!
Elton fick första symtom förra torsdagen och var sjuk nästan en hel vecka. Sen var det Almas tur och dagen efter åkte Jocke dit!
Lördag morgon räknades hon som smittfri men fick ett bakslag med diarré samma dag! Så nu äntligen är stumpan smittfri o är bra i magen 😄👍
Så imorgon blir det dagis för Alma som är så spyless att vara hemmavid!
Jag också för den delen!! 😊
Långledigheten blev inte precis som vi tänkt oss men vi har haft det rätt mysigt här hemma hela familjen ändå 😍

Idag har vi varit ute precis hela dagen!
Grannarna kom förbi o barnen lekte! Pappa har vart förbi o vi har njutit av solens  strålar o värmen 🔆🔆
Lade isäng tre väldigt trötta barn ikväll efter dagens hålligång!

Trots sjukdomar har vi hunnit fixa spjälsängarna i husvagnen!
Var egentligen meningen vi skulle åka iväg en sväng till helgen, men då vi ska ha kalaset då istället för helgen nu som var så får det bli kanske helgen efter det!
Längtar som tusan att få komma iväg o bara må 🔆❤️
Sängarna blev huuuuur bra som helst!
Min gubbe han kan!
Jag var uppfinnaren o gubben snickaren 😋
Där kommer dom sova gott våra små skatter!!

Får se nu längre fram om vi får tag i en överslaf till Alma att ha ovanför spjälsängarna! Verkar ha varit en där förut. Annars bygger vi nog en ☺️
Men vi ryms då utan problem 3 st i stora bädden fram så ingen panik 👍

Har även varit endel utecistelse ihelgen för att få frisk luft o lufta bort lite baciller 😷






Har även hunnit beställa en cykelvagn och hämtat hem min cykel jag köpt av syrran 😛
Köpt en fin beggad cykelstol också och fixat hjälmar till småttingarna så nu är vi redo för sommaren 😍







Gårdagens middag från matkassen fick en stor tummen upp!! 👍



Idag ringde mäklaren med otroligt positiva besked!! 😛

Känns som det här kommer bli hur bra som helst! 😄😄

Vi har en hel del jobb framför oss nu den närmsta tiden!!
Men det kommer vara värt det i slutändan!! 
Sen är jag så evigt tacksam för alla som erbjuder sig hjälpa till med det dom kan! ❤️
Villiga barnvakter verkar vi då ha iaf, vilket kommer behövas både en och flera gånger!

Imorgon kväll ska jag på jobbet för anhörigträff ☺️ Blir skoj!
Ska få träffa de anhöriga till dom jag är kontaktperson för!
Oj vad jag längtar till att få börja om!!
Ska bli hur kul som helst samtidigt som jag såklart kommer längta ihjäl mig efter barnen! Men det vet jag ju är en övergående period! Dom finns ju kvar i mitt liv. Det är det viktiga ❤️
Tänk att få rå om och hjälpa alla gamla tanter och farbröder som behöver en igen 👴👵🌷

Nu ska vi först ha en (nästan) hel härlig sommar tillsammans innan det sparkar igång på riktigt!
Först lite gästspel i Juli bara 😍

Näpp! Dags att lägga igen ögonen o hämta lite ny energi!

Natti gott folk 😴😴


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela