Mamma till Alma, Elly & Elton ❤️

Strålande lördag

Publicerad 2015-03-29 01:59:13 i

Vilket väder det bjöds på idag! Strålande sol o ljummen luft 😍

Vi slocknade strax efter 22 på soffan både jag o J så lär ta ett tsg för mig att somna om nu. 😬

Fick en redig sovmorgon av mina hjärtan! Var välbehövligt då jag kom isäng sent efter gårdagens festligheter 😛
Blev partaj för min del med Malin o Monica m.fl! 


Vi har länge haft planer nu på att gå ut tillsammans jag o Jocke men då det inte alltid klaffar med barnvakt så är det inte så lätt 😬
Men snart kommer våran dag!
Är i vilket fall som helst grymt kul att få komma iväg, träffa nya människor, lära känna nya ansikten o framförallt tänka på sig själv o ladda mamma batterierna 😄

Idag åkte en lycklig Alma o pappsen iväg på badhuset som hon tjatat om det senaste!
Småttingarna lades ut i sina vagnar o jag försökte vakna till liv ordentligt under tiden! Tog en extra lång dusch o skrev handlingslista för helghandlingen.

Blev grillmiddag tillsammans med Sandra m.familj 😍
Gott sim tusan!!
Var längesen vi grillade faktiskt!

Trötta barn efter bus o lek kom isäng lite senare men slocknade ovaggade o har inte sagt ett knyst sen dess!

Kan fortfarande inte smälta att jag fick den fasta tjänsten jag sökte på Mogården!!
Jag som först inte tänkte söka den. Men så chansade jag o tänkte att det kanske går att lösa så jag börjar isf efter jag varit mammaledig. Jo mycket riktigt!! Det var inga problem när jag skulle börja där, huvudsaken att jag ville börja 😛
Känslan är obeskrivbar!
Vi som inte haft två fasta, säkra inkomster sedan vi bodde i Göteborg!
Ska bli så skönt!! Och framförallt kunna planera sitt liv utifrån en chemarad istället för att springvicka. Veta när man jobbar och inte jobbar. Och veta vart man ska vara ☺️

Ser verkligen fram emot det här och är taggad till tusen att få börja om! Göra det jag trivs så himla bra med, ta hand om gamla sjuka människor som faktiskt behöver mig.
Fick ljuvliga liljor av älsklingen efter jobb beskedet ❤️❤️


Annars då....
Imorrn är det dansavslutning för Almas del!
Ska bli spännande att se om hon överhuvudtaget vill vara med, annars får vi väl åka hem igen ☺️
Blir då inte stanna där i två timmar om hon verkligen inte vill dansa. 
Men vi får se ☺️

Bra träning är det då när hon är så himla blyg lillhjärtat!
Jag vet exakt vad hon går igenom då jag själv haft det lika jobbigt som liten. 
Men övning ger färdighet och det finns inget viktigare än att utsätta sig för det som känns jobbigt.
Hon är så duktig älsklingen ❤️

Annars till veckan blir det fixa klart vårkläder o skor till mina tre småtroll!
Det ska förberedas inför påskhelgen också som blir i Vittjåkk!
Premiärsvängen med husvagnet kräver lite planering när man har tre barn 😛

Alma har redan i torsdags fått påsklov! Så hon blir hemma hela veckan med mig o småsyskonen 😍
Blir att påskpyssla o fixa om dagarna, sen hoppas vi på fint väder så vi kan vara ute o få lite frisk luft!! 🔆

Nu försöka sova så man orkar morgondagen 😀

Natti gott folk ❤️






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela