Mamma till Alma, Elly & Elton ❤️

Toyotamaffian

Publicerad 2015-04-18 23:14:38 i

Gokväll!
Solen sken på oss idag o jag gick från zombie till duracell på bara några minuter efter uppvaknandet 😍
Vi hann med en hel del vårstädning ute, fram med lite möbler, krattning av lite gräsmattor o cykla med Alma medan småttingarna sov!
Sen blev det full rulle o gympapass när dom vaknade. 
Herregud vad man får jaga!!
Elton har precis lärt sig gå i sina skor o lillfröken tar sig fram snabbare än vinden omän hon inte går riktigt än. 
Allt dom får tag på stoppas i munnen!!
🙉 löv, grus, gräs ja precis allt!
Kanske man blir av med sista gravkilona nudå när man får kuta efter busarna 😂
Blir då helt klart en roligare sommar nu när dom tar sig fram, kan bada med storasyster o får vara i solen med solkräm o skydd som vanligt ☺️
Förra sommarn kände jag mig grymt låst här hemma!
Två små i vagnar som höll o svettas till döds såfort vi var ute! 
Kunde knappt va på stranden, så jäkla hett var det. Sen ör dom ju så känsliga för både värme o sol när dom är små.

Så vi hoppas på en buskul sommar omän full rulle!!
Nu ska vi bara organisera upp på gården med diverse staketbyggen så ska vi nog minska chansen till smitning in i kohagen, strömkyssar av elstängslet osv ☺️

Blev en mumsig grillmiddag här hemma innan vi begav oss ut med pappa o syrran med familj för att leta upp något mysigt ställe att fricampa på valborg.
Tyvärr är det rätt mycket snö än på vissa ställen, så vi fortsätter sökandet om en vecka så får vi se om det tinat bättre ☺️
Nånstanns lär det ju gå att stå!
Ska bli mysigt 💖

Nu har vi även kommit på ultimata lösningen i husvagnen så vi får det så praktiskt o bra som möjligt kring småttingarnas läggningar o sovplatser.
Var ju lite halvkaos där under påsken då vi provisoriskt tagit med en grind som spjälsängskant o dom höll o slå ihjäl varandra innan dom somna då dom delade säng.
Nu blir det bort med fasta sängen längst in och istället ska vi bygga två spjälsängar med mittgång där man lätt kommer åt dom båda 😛
Allt för det praktiska så vi får så fridfulla semestrar som möjligt!

Sen har vi kvar att skaffa tv. Än så länge lånar  vi pappas tjockis husvagns tv som funkar klockrent 😄

Annars då.
Efter påsken kände jag motivation till ett nyttigare liv och bli väck lite av det som finns kvar av min tvillinggraviditet då jag gick upp nästan 28 kg!
Inte mycket kvar nu och en vecka av nyttigheter visar vågen -3 kg 😃
Känns underbart att jag verkar ha lika lätt för att gå ner som efter jag fick Alma!
Bara man ger sig fan på det så går det fin fint! 
Nu är motivationen här o jag är laddad 👊✌️

Vi hoppas på solsken även imorgon 😎☀️

Strax läggdags o lite tv i sängen för domhär trötta föräldrarna!

Sov gott 😘







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela